navit 0.5.0 - en to zh_CN translation catalogue (415 entries)

en:  Azimuth
zh_CN:  地平经度

en:  Elevation
zh_CN:  海拔

en: %d m
zh_CN: %d米

en: %d meters
zh_CN: %d米

en: %d.%d kilometers
zh_CN: %d.%d千米

en: %sinto the %s
zh_CN: %s 到达 %s

en: %sinto the %s%s%s|female form
zh_CN: %s 到达 %s%s%s | female form

en: %sinto the %s%s%s|male form
zh_CN: %s 到达 %s%s%s | male form

en: %sinto the %s%s%s|neutral form
zh_CN: %s 到达 %s%s%s | neutral form

en: %sinto the street %s%s%s
zh_CN: %s 到达街区 %s%s%s

en: * Unknown, add is_in tags to those cities
zh_CN: * 未知，添加标签

en: About
zh_CN: 关于

en: About Navit
zh_CN: 关于Navit

en: Actions
zh_CN: 动作

en: Add Bookmark
zh_CN: 增加书签

en: Add Bookmark folder
zh_CN: 添加书签文件夹

en: Add as bookmark
zh_CN: 添加为书签

en: Afghanistan
zh_CN: 阿富汗

en: Aland Islands
zh_CN: 奥兰群岛

en: Albania
zh_CN: 阿尔巴尼亚

en: Algeria
zh_CN: 阿尔及利亚

en: American Samoa
zh_CN: 美属萨摩亚

en: And all the Navit Team
zh_CN: 和整个的Navit组

en: Andorra
zh_CN: 安道尔

en: Angola
zh_CN: 安哥拉

en: Anguilla
zh_CN: 安圭拉

en: Antarctica
zh_CN: 南极洲

en: Antigua and Barbuda
zh_CN: 安提瓜和巴布达

en: Argentina
zh_CN: 阿根廷

en: Armenia
zh_CN: 亚美尼亚

en: Aruba
zh_CN: 阿鲁巴岛

en: Australia
zh_CN: 澳大利亚

en: Austria
zh_CN: 奥地利

en: Autozoom
zh_CN: 自动缩放

en: Azerbaijan
zh_CN: 阿塞拜疆

en: Back
zh_CN: 返回

en: Back to map
zh_CN: 返回到地图

en: Bahamas
zh_CN: 巴哈马群岛

en: Bahrain
zh_CN: 巴林

en: Bangladesh
zh_CN: 孟加拉国

en: Barbados
zh_CN: 巴巴多斯

en: Belarus
zh_CN: 白俄罗斯

en: Belgium
zh_CN: 比利时

en: Belize
zh_CN: 伯利兹

en: Benin
zh_CN: 贝宁

en: Bermuda
zh_CN: 百慕大群岛

en: Bhutan
zh_CN: 不丹

en: Bolivia
zh_CN: 玻利维亚

en: Bookmark
zh_CN: 书签

en: Bookmark %s
zh_CN: 书签 %s

en: Bookmarks
zh_CN: 书签

en: Bosnia and Herzegovina
zh_CN: 波黑

en: Botswana
zh_CN: 博茨瓦那

en: Bouvet Island
zh_CN: 布维岛

en: Brazil
zh_CN: 巴西

en: British Indian Ocean Territory
zh_CN: 英属印度洋领地

en: Brunei Darussalam
zh_CN: 文莱达鲁萨兰国

en: Bulgaria
zh_CN: 保加利亚

en: Burkina Faso
zh_CN: 布基纳法索

en: Burundi
zh_CN: 布隆迪

en: By
zh_CN: 作者

en: Cambodia
zh_CN: 柬埔寨

en: Cameroon
zh_CN: 喀麦隆

en: Canada
zh_CN: 加拿大

en: Cape Verde
zh_CN: 佛得角

en: Car
zh_CN: 汽车

en: Cayman Islands
zh_CN: 开曼群岛

en: Central African Republic
zh_CN: 中非共和国

en: Chad
zh_CN: 乍得

en: Change profile to: %s
zh_CN: 更改设定到： %s

en: Chile
zh_CN: 智利

en: China
zh_CN: 中国

en: Christmas Island
zh_CN: 圣诞岛

en: City
zh_CN: 城市

en: Cocos (Keeling) Islands
zh_CN: 科科斯群岛

en: Colombia
zh_CN: 哥伦比亚

en: Command
zh_CN: 命令

en: Comoros
zh_CN: 科摩罗

en: Congo, Democratic Republic of the
zh_CN: 刚果

en: Cook Islands
zh_CN: 库克群岛

en: Copy Bookmark
zh_CN: 复制标签

en: Costa Rica
zh_CN: 哥斯达黎加

en: Cote d'Ivoire
zh_CN: 科特迪瓦

en: Country
zh_CN: 国家

en: Croatia
zh_CN: 克罗地亚

en: Cuba
zh_CN: 古巴

en: Current profile: %s
zh_CN: 当前设定：%s

en: Cut Bookmark
zh_CN: 剪切标签

en: Cyprus
zh_CN: 塞浦路斯

en: Czech Republic
zh_CN: 捷克

en: Data
zh_CN: 数据

en: Delete Bookmark
zh_CN: 删除标签

en: Denmark
zh_CN: 丹麦

en: Description
zh_CN: 描述

en: Destination
zh_CN: 目的地

en: Destination Length
zh_CN: 目的地距离

en: Destination Time
zh_CN: 距目的地时间

en: Display
zh_CN: 显示

en: District
zh_CN: 城区

en: District/Township
zh_CN: 市区/区镇

en: Djibouti
zh_CN: 吉布提

en: Dominica
zh_CN: 多米尼克

en: Dominican Republic
zh_CN: 多米尼亚共和国

en: E
zh_CN: 东

en: Ecuador
zh_CN: 厄瓜多尔

en: Egypt
zh_CN: 埃及

en: El Salvador
zh_CN: 萨尔瓦多

en: Enter Destination
zh_CN: 进入目标区域

en: Enter the roundabout soon
zh_CN: 不久将进入环形交叉路口

en: Equatorial Guinea
zh_CN: 赤道几内亚

en: Eritrea
zh_CN: 厄立特里亚

en: Estonia
zh_CN: 爱沙尼亚

en: Ethiopia
zh_CN: 埃塞额比亚

en: Falkland Islands (Malvinas)
zh_CN: 弗克兰群岛

en: Faroe Islands
zh_CN: 法罗群岛

en: Fiji
zh_CN: 斐济

en: Finland
zh_CN: 芬兰

en: Follow the road for the next %s
zh_CN: 沿路继续行驶%s

en: Former Destinations
zh_CN: 前一目的地

en: France
zh_CN: 法国

en: French Guiana
zh_CN: 法属圭亚那

en: French Polynesia
zh_CN: 法属波利尼西亚

en: French Southern Territories
zh_CN: 法属南部占领地

en: Fullscreen
zh_CN: 全屏

en: Gabon
zh_CN: 加蓬

en: Gambia
zh_CN: 冈比亚

en: Georgia
zh_CN: 格鲁吉亚

en: Germany
zh_CN: 德国

en: Ghana
zh_CN: 加纳

en: Gibraltar
zh_CN: 直布罗陀

en: Greece
zh_CN: 希腊

en: Greenland
zh_CN: 格陵兰岛

en: Grenada
zh_CN: 格林纳达岛

en: Guadeloupe
zh_CN: 瓜德罗普岛

en: Guam
zh_CN: 关岛

en: Guatemala
zh_CN: 危地马拉

en: Guernsey
zh_CN: 格恩西岛

en: Guinea
zh_CN: 几内亚

en: Guinea-Bissau
zh_CN: 几内亚比绍共和国

en: Guyana
zh_CN: 盖亚那

en: Haiti
zh_CN: 海地

en: Heard Island and McDonald Islands
zh_CN: 赫德和麦克唐纳群岛

en: Height Profile
zh_CN: 高度设定

en: Help
zh_CN: 帮助

en: Holy See (Vatican City State)
zh_CN: 圣座

en: Honduras
zh_CN: 洪都拉斯

en: Hong Kong
zh_CN: 香港

en: House number
zh_CN: 房屋编号（门牌号）

en: House numbers
zh_CN: 编号

en: Hungary
zh_CN: 匈牙利

en: Iceland
zh_CN: 冰岛

en: In %s, enter the roundabout
zh_CN: 还有%s进入环形环形交叉路口

en: India
zh_CN: 印度

en: Indonesia
zh_CN: 印度尼西亚

en: Info
zh_CN: 信息

en: Iran, Islamic Republic of
zh_CN: 伊朗伊斯兰共和国

en: Iraq
zh_CN: 伊拉克

en: Ireland
zh_CN: 爱尔兰

en: Isle of Man
zh_CN: 马恩岛

en: Israel
zh_CN: 以色列

en: Italy
zh_CN: 意大利

en: Jamaica
zh_CN: 牙买加

en: Japan
zh_CN: 日本

en: Jersey
zh_CN: 泽西岛

en: Jordan
zh_CN: 约旦

en: Kazakhstan
zh_CN: 哈萨克斯坦

en: Kenya
zh_CN: 肯尼亚

en: Kiribati
zh_CN: 基里巴斯

en: Korea, Democratic People's Republic of
zh_CN: 朝鲜

en: Korea, Republic of
zh_CN: 韩国

en: Kuwait
zh_CN: 科威特

en: Kyrgyzstan
zh_CN: 吉尔吉斯斯坦

en: Lao People's Democratic Republic
zh_CN: 老挝人民民主共和国

en: Latvia
zh_CN: 拉脱维亚

en: Layout
zh_CN: 布局

en: Leave the roundabout at the %s
zh_CN: 还有%s就将驶离环形区

en: Lebanon
zh_CN: 黎巴嫩

en: Length
zh_CN: 长度

en: Lesotho
zh_CN: 莱索托

en: Liberia
zh_CN: 利比里亚

en: Libyan Arab Jamahiriya
zh_CN: 利比亚

en: Liechtenstein
zh_CN: 列支敦士登

en: Lithuania
zh_CN: 立陶宛

en: Lock on Road
zh_CN: 锁定路线

en: Lock on road
zh_CN: 锁定路线

en: Luxembourg
zh_CN: 卢森堡

en: Macao
zh_CN: 澳门

en: Macedonia, the former Yugoslav Republic of
zh_CN: 马其顿

en: Madagascar
zh_CN: 马达加斯加

en: Main Menu
zh_CN: 主菜单

en: Main menu
zh_CN: 主菜单

en: Malawi
zh_CN: 马拉威

en: Malaysia
zh_CN: 马来西亚

en: Maldives
zh_CN: 马尔代夫

en: Mali
zh_CN: 马里

en: Malta
zh_CN: 马尔他

en: Map
zh_CN: 地图

en: Map Point
zh_CN: 地图位置点

en: Map follows Vehicle
zh_CN: 随车显示地图

en: Maps
zh_CN: 地图

en: Marshall Islands
zh_CN: 马绍尔群岛

en: Martinique
zh_CN: 马提尼克

en: Mauritania
zh_CN: 毛里塔尼亚

en: Mauritius
zh_CN: 毛里求斯

en: Mayotte
zh_CN: 马约特岛

en: Message
zh_CN: 信息

en: Mexico
zh_CN: 墨西哥

en: Micronesia, Federated States of
zh_CN: 密克罗尼西亚联邦

en: Moldova, Republic of
zh_CN: 摩尔多瓦共和国

en: Monaco
zh_CN: 摩纳哥

en: Mongolia
zh_CN: 蒙古

en: Montenegro
zh_CN: 黑山

en: Montserrat
zh_CN: 蒙特萨拉特岛

en: Morocco
zh_CN: 摩洛哥

en: Mozambique
zh_CN: 莫桑比克

en: Myanmar
zh_CN: 缅甸

en: N
zh_CN: 北

en: NE
zh_CN: 东北

en: NW
zh_CN: 西北

en: Namibia
zh_CN: 纳米比亚

en: Nauru
zh_CN: 瑙鲁

en: Nepal
zh_CN: 尼泊尔

en: Netherlands
zh_CN: 荷兰

en: Netherlands Antilles
zh_CN: 荷兰安地列斯

en: New Caledonia
zh_CN: 新喀里多尼亚

en: New Zealand
zh_CN: 新西兰

en: Nicaragua
zh_CN: 尼加拉瓜

en: Niger
zh_CN: 尼日尔

en: Nigeria
zh_CN: 尼日利亚

en: Niue
zh_CN: 纽埃岛

en: No
zh_CN: 否

en: Norfolk Island
zh_CN: 诺福克岛

en: Northern Mariana Islands
zh_CN: 北马里亚纳群岛

en: Northing
zh_CN: 总指向北

en: Norway
zh_CN: 挪威

en: Number
zh_CN: 门牌号

en: Oman
zh_CN: 阿曼

en: POIs
zh_CN: 您可能感兴趣的位置

en: Pakistan
zh_CN: 巴基斯坦

en: Palau
zh_CN: 帕劳

en: Palestinian Territory, Occupied
zh_CN: 巴勒斯坦领土被占领

en: Panama
zh_CN: 巴拿马

en: Papua New Guinea
zh_CN: 巴布亚新几内亚

en: Paraguay
zh_CN: 巴拉圭

en: Paste Bookmark
zh_CN: 粘帖标签

en: Paste bookmark
zh_CN: 粘帖标签

en: Peru
zh_CN: 秘鲁

en: Philippines
zh_CN: 菲律宾

en: Pitcairn
zh_CN: 皮特凯恩

en: Point 0x%x 0x%x
zh_CN: 位置 0x%x 0x%x

en: Poland
zh_CN: 波兰

en: Portugal
zh_CN: 葡萄牙

en: Position
zh_CN: 位置

en: Postal
zh_CN: 邮编

en: Projection
zh_CN: 规划

en: Puerto Rico
zh_CN: 波多黎各

en: Qatar
zh_CN: 卡塔尔

en: Quit
zh_CN: 退出

en: Recalculate
zh_CN: 重新计算

en: Rename
zh_CN: 重命名

en: Rename Bookmark
zh_CN: 重命名标签

en: Reunion
zh_CN: 法属留尼旺岛

en: Roadbook
zh_CN: 路线指南

en: Romania
zh_CN: 罗马尼亚

en: Route
zh_CN: 路线

en: Route %4.0fkm    %02d:%02d ETA
zh_CN: 路线 %4.0f千米   %02d:%02d ETA

en: Route 0000km  0+00:00 ETA
zh_CN: 路线 0000千米  0+00:00 ETA

en: Route Description
zh_CN: 到目的地的路线

en: Rules
zh_CN: 规则

en: Running from source directory
zh_CN: 从根目录执行

en: Russian Federation
zh_CN: 俄罗斯联邦

en: Rwanda
zh_CN: 卢旺达

en: S
zh_CN: 南

en: SE
zh_CN: 东南

en: SW
zh_CN: 西南

en: Saint Barthelemy
zh_CN: 圣巴泰勒米岛

en: Saint Helena
zh_CN: 圣赫勒拿

en: Saint Kitts and Nevis
zh_CN: 圣基茨和尼维斯

en: Saint Lucia
zh_CN: 圣卢西亚

en: Saint Martin (French part)
zh_CN: 圣马丁

en: Saint Pierre and Miquelon
zh_CN: 圣皮埃尔和密克隆

en: Saint Vincent and the Grenadines
zh_CN: 圣文森特和格林纳丁斯

en: Samoa
zh_CN: 萨摩亚群岛

en: San Marino
zh_CN: 圣马力诺

en: Sao Tome and Principe
zh_CN: 圣多美及普林西比

en: Saudi Arabia
zh_CN: 沙特阿拉伯

en: Screen coord : %d %d
zh_CN: 屏幕坐标：%d %d

en: Senegal
zh_CN: 塞内加尔

en: Serbia
zh_CN: 塞尔维亚

en: Set as active
zh_CN: 保存生效

en: Set as destination
zh_CN: 设置为目的地

en: Set as position
zh_CN: 设置为起始位置

en: Settings
zh_CN: 设置

en: Seychelles
zh_CN: 塞舌尔

en: Show
    Map
zh_CN: 显示地图

en: Show Locale
zh_CN: 显示本地

en: Show NMEA Data
zh_CN: 显示NMEA数据

en: Show NMEA data
zh_CN: 显示NMEA数据

en: Show Satellite Status
zh_CN: 显示卫星状态

en: Show Satellite status
zh_CN: 显示卫星状态

en: Sierra Leone
zh_CN: 塞拉利昂

en: Singapore
zh_CN: 新加坡

en: Slovakia
zh_CN: 斯洛伐克

en: Slovenia
zh_CN: 斯洛文尼亚

en: Solomon Islands
zh_CN: 所罗门群岛

en: Somalia
zh_CN: 索马里

en: South Africa
zh_CN: 南非

en: South Georgia and the South Sandwich Islands
zh_CN: 南乔治亚岛和南桑德韦奇岛

en: Spain
zh_CN: 西班牙

en: Sri Lanka
zh_CN: 斯里兰卡

en: Stop
    Navigation
zh_CN: 停止导航

en: Stop Navigation
zh_CN: 停止导航

en: Street
zh_CN: 街区

en: Streets
zh_CN: 街道

en: Sudan
zh_CN: 苏丹

en: Suriname
zh_CN: 苏里南

en: Svalbard and Jan Mayen
zh_CN: 斯瓦尔巴群岛

en: Swaziland
zh_CN: 斯威士兰

en: Sweden
zh_CN: 瑞典

en: Switzerland
zh_CN: 瑞士

en: Syrian Arab Republic
zh_CN: 阿拉伯叙利亚共和国

en: Taiwan, Province of China
zh_CN: 台湾（中国）

en: Tajikistan
zh_CN: 塔吉克斯坦

en: Take the %1$s road to the %2$s
zh_CN: 可以经由道路 %1$s 到 %2$s

en: Tanzania, United Republic of
zh_CN: 坦桑尼亚联合共和国

en: Test
zh_CN: 测试

en: Thailand
zh_CN: 泰国

en: Time
zh_CN: 时间

en: Timor-Leste
zh_CN: 东帝汶

en: Togo
zh_CN: 多哥

en: Tokelau
zh_CN: 托克劳

en: Tonga
zh_CN: 汤加

en: Tools
zh_CN: 工具

en: Town
zh_CN: 区/镇

en: Trinidad and Tobago
zh_CN: 特立尼达和多巴哥

en: Tunisia
zh_CN: 突尼斯

en: Turkey
zh_CN: 土耳其

en: Turkmenistan
zh_CN: 土库曼斯坦

en: Turks and Caicos Islands
zh_CN: 特克斯和凯科斯群岛

en: Turn %1$s%2$s %3$s%4$s
zh_CN: 转向 %1$s%2$s %3$s%4$s

en: Tuvalu
zh_CN: 图瓦卢

en: Uganda
zh_CN: 乌干达

en: Ukraine
zh_CN: 乌克兰

en: United Arab Emirates
zh_CN: 阿拉伯联合酋长国

en: United Kingdom
zh_CN: 英国

en: United States
zh_CN: 美国

en: United States Minor Outlying Islands
zh_CN: 美国本土外小岛屿

en: Uruguay
zh_CN: 乌拉圭

en: Uzbekistan
zh_CN: 乌兹别克斯坦

en: Vanuatu
zh_CN: 瓦努阿图

en: Vehicle
zh_CN: 车辆

en: Vehicle Position
zh_CN: 车辆位置

en: Venezuela
zh_CN: 委内瑞拉

en: Viet Nam
zh_CN: 越南

en: View Attributes
zh_CN: 查看属性

en: View in Browser
zh_CN: 在浏览器中查看

en: View on map
zh_CN: 在地图中查看

en: Virgin Islands, British
zh_CN: 英属维京群岛

en: Virgin Islands, U.S.
zh_CN: 美属维京群岛

en: W
zh_CN: 西

en: Wallis and Futuna
zh_CN: 瓦利斯和富图纳群岛

en: Western Sahara
zh_CN: 西萨哈拉

en: When possible, please turn around
zh_CN: 当遇到路口的时候，请转弯

en: Window Mode
zh_CN: 窗口模式

en: Yemen
zh_CN: 也门

en: You have reached your destination %s
zh_CN: 您已经抵达您的目的地 %s

en: Zambia
zh_CN: 赞比亚

en: Zimbabwe
zh_CN: 津巴布韦

en: Zip Code
zh_CN: 区号（邮编）

en: ZoomIn
zh_CN: 放大

en: ZoomOut
zh_CN: 缩小

en: _Quit
zh_CN: 退出（_Q）

en: after %i roads
zh_CN: 之后有 %i 条道路

en: bike
zh_CN: 自行车

en: car
zh_CN: 汽车

en: easily
zh_CN: 缓

en: error
zh_CN: 错误

en: exit
zh_CN: 退出

en: fifth
zh_CN: 第五个

en: fifth exit
zh_CN: 第五个退出

en: first
zh_CN: 第一个

en: first exit
zh_CN: 第一个退出

en: fourth
zh_CN: 第四个

en: fourth exit
zh_CN: 第四个退出

en: horse
zh_CN: 骑马

en: in %d m
zh_CN: 距离%d米

en: in %d meters
zh_CN: 距离%d米

en: in %d.%d kilometers
zh_CN: 距离%d.%d千米

en: in one kilometer | in %d kilometers
zh_CN[0]: 距离%d千米

en: into the ramp
zh_CN: 进入坡道

en: km
zh_CN: 千米

en: left
zh_CN: 左

en: m
zh_CN: 米

en: members and contributors.
zh_CN: 成员和贡献者

en: now
zh_CN: 现在

en: one kilometer | %d kilometers
zh_CN[0]: %d千米

en: pedestrian
zh_CN: 步行

en: really strongly
zh_CN: 非常大的急转

en: right
zh_CN: 右

en: second
zh_CN: 第二个

en: second exit
zh_CN: 第二个退出

en: setting '%s' to '%s'
zh_CN: '%s' 设置为 '%s'

en: sixth
zh_CN: 第六个

en: sixth exit
zh_CN: 第六个退出

en: soon
zh_CN: 不久

en: strongly
zh_CN: 急转

en: then leave the roundabout at the %s
zh_CN: 然后在%s处驶出环形区

en: then take the %1$s road to the %2$s
zh_CN: 然后可以经由道路 %1$s 到 %2$s

en: then turn %1$s%2$s %3$s%4$s
zh_CN: 然后转向 %1$s%2$s %3$s%4$s

en: then you have reached your destination.
zh_CN: 然后你就到达您的目的地

en: third
zh_CN: 第三个

en: third exit
zh_CN: 第三个退出

en: unknown
zh_CN: 未知

en: zeroth
zh_CN: 第零个

en: zeroth exit
zh_CN: 第零个退出
